Какво е Буена Онда?

2.17.2009

Туристическо райониране на България



Последната ми проверка по случая с туристическото райониране на България показа, че нещата са потръгнали и вече се намират в по-напреднала фаза. Предложението на ДАТ е в процес да намери приложение. Разбира се пътят е дълъг, бюрокрацията е голяма, участниците в процеса са много. Всичко това, обаче само може да ни радва. Райноните вече са 8: Софийски, Черноморски, Рило-пирински, Родопски, Тракия, Дунавски, Стара планина и Стари български столици.
http://tourism.government.bg/files/politics/file_212_bg.pdf

Софийски туристически регион - Като всяка столица София заслужава своята отделна марка. Като потенциални продукти могат да бъдат: архитектурен туризъм (Административен център на София); културен туризъм (Исторически музей, Боянска църква); фестивален и конгресен туризъм (НДК); природен туризъм (Витоша); ски туризъм, т.н.

Черноморие - несъмнено ядрата са две Варна и Бургас. Образът на марката Българско Черноморие трябва да съдейства за развитието на подмарките на двете туристически дестинации.

Задължително популяризиране на марката Варна като атрактивен морски град, обединяващ многообразие от туристически услуги: морски ваканционен туризъм; културен (музеи, църкви); природен (диви плажове, скали, природни феномени: Побити камъни); фестивален и конгресен (Варненско лято); шопинг и рекреационен (молове, делфинариум, морска градина); балнео и спа(хотели), т.н.

Примери за тенденциите на микромарките в туризма са: Андалусия, Коста дел Сол и Малага в Испания; Санта Катарина и Флорианополис в Бразилия; Канкун, Кинтана Роо и Юкатан в Мексико.

В други сектори на производството също не са рядкост. В автомобилопроизводството типичен пример е Тойота с разновидностите си Лексус и Сион създадени в следсвие на сегментацията на пазара. Химичният концерн Хенкел разполага с изобилие от марки за своите продукти: Calgonit, Fairy и др.

Следва продължение на анализа на туристическото региониране на България и формирането на новите микромарки.

Няма коментари:

Публикуване на коментар