Какво е Буена Онда?

2.15.2009

Премиум 10 на градските туристически дестинации


Кое прави един град по-атрактивен за туриста от друг? Климатът, историята, културата, навикът, технологичния напредък,...? Вероятно е някакъв меланж от по-горе изброените неща, но тези фактори ги съзерцаваме, едва когато сме пристигнали в самата дестинация. Като че ли по-важното е умението да представиш своя град и така да привлечеш чужденците. Да изградиш една илюзия, една легенда, да изградиш и позиционираш марка в съзнанието на хората. Понякога е в сила максимата: "Важно е не как е в действителност, а как изглежда, че е!".
Повече ме интересува да науча как интернет въздейства на тези туристически дестинации.
Търсейки отговор на този въпрос започнах едно проучване на пазара и една от първите ми стъпки е да анализирам поведението на така наречените Премиум градове или лидерите в класацията за най-посещаваните градове.
Целта е проследяване на интересните и полезни техники и приоми, които съответните промо организации използват. Как са позиционирани тези градове в интернет и до каква степен мрежата въздейства върху посещаемостта на дестинациите. Проучвайки пазара използвах, класацията на Euromonitor.com за най-посещаваните градове в световен мащаб:

Топ 150 Градски дестинации 2006:

1.Лондон - 15,640,000

2.Бангкок - 10,350,000
3.Париж -9,700,000
4.Сингапур - 9,502,000
5. Хонг Конг - 8,139,000
6. Ню Йорк - 6,219,000
7. Дубай - 6,120,000
8.Рим - 6,033,000
9.Сеул - 4,920,000
10.Барселона - 4,695,000
Euromonitor, 11.10.2007

В класацията за 2007-а в топ 10 намират място още Истанбул и Торонто за сметка на Сеул и Барселона.

Лондон, Париж, Ню Йорк и Азиатските Дракони безспорно са огромни градове с огромен потенциал- финансов и човешки. В класацията макар и на 10 място е Барселона, която е с пъти по-малка от другите дестинации и е град в Испания, за която доскоро всички твърдяха, че е от държавите опашкари на Европа (заедно с Гърция и Португалия).

Кръстосвайки различни статистики, класирания и методи се опитах да намеря най-представителните интернет страници на тези градове и да ги подредя. Ето я и класацията:

1. Visitlondon.com (Лондон официална страница)
2.DiscoverHongKong.com (Хонг Конг официална страница)
3.Visitsingapore.com (Сингапур официална страница)
4.Bangkok.com (Бангкок неофициална страница)
5.Barcelona-tourist-guide.com (Барселона неофициална страница)
6.Parisinfo.com (Париж официална страница)
7.Dubaicityguide.com (Дубай неофициална страница)
8.Iloveny.com (Ню Йорк официална страница)
9.Vistiseoul.net (Сеул официална страница)
10.Romaturismo.it (Рим официална страница)

Класирането е направено на база резултати от Alexa.com (трафик, международност на страницата).
От резултатите и един семпъл поглед в страницата на Лондон, се забелязва безспорното лидерство на британската столица. Страницата е модерна, интерактивна. Съществува дори London TV.
Ориенталските дракони са стабилни в позициите си. Париж и Ню Йорк отстъпват значително в уеб пространството.
Барселона е на равно с големите и дори е пред колоси като Париж и Ню Йорк.
Най-голямо е разочарованието от Рим, който е далеч от всички други претенденти.
В следващата статия анализ на всяка една от топ уеб дестинациите....

Няма коментари:

Публикуване на коментар