Какво е Буена Онда?

2.15.2009

Представянето на българския туризъм- по продукт или по територия?


Преди около 2 години Държавната агенция по туризъм започна да разработва стратегия за региониране на българския туризъм. Така България трябваше да бъде съставена от 17 области, ако не ме лъже паметта. Регион Черноморие, регион София, регион Кюстендил и още 14 области, обявили туризма за приоритетен отрасъл в икономиката си. Тогава идеята не срещна одобрение от браншовите организации. В същия този период самите браншовици имаха толкова неразбории покрай разцепленията и обединенията (изграждане на Конфедерация), че така и не разгледаха темата за туристическото региониране като тема от дневния ред. Като проблем се изтъкваше, че туроператорите и турагентите няма да могат да се представят на туристическите борси адекватно, тъй като представят продукти от различни региони и само ще затруднят клиентите си. Стигна се до заключение да се запази промоцията на България на продуктовия принцип: море, планина, културен туризъм, балнео и спа...
Вероятно 17-те региона бяха висока цифра за малка България, но моето лично мнение е ,че вече дойде момента, в който трябва да се заложи и на регионалността. Пренебрегвайки регионалния принцип на разделение, общините и областните организации не могат да бъдат полезни в процеса на представяне на тяхната територия. А именно те са тези, които следят процеса от мястото на събитието, познават всички необходимости, всички гости и биха били най-ефективни в лансирането на промоционално послание. Считам, че трябва да се намери някакъв баланс и да започнат да се градят марки на българските градове. "Съединението прави силата" е отколе мото на българите, но май служи само за табели и за теоритични напътствия. Столична община опитва чрез присъствието си по туристическите борси да позиционира образа си, но като че ли самата тя не е убедена, в това което върши. Варна е една потенциално силна марка и трябва да се работи за обединението й. Трудно заради множеството частни инициативи (хотели, комплекси, атракциони), но общинският орган е този, който трябва да подреди парченцата от пъзела и да представи града като конкурентноспособна туристическа дестинация на световно ниво. Какъв по-подходящ момент от финансовата криза, от която е толкова объркан западноевропеецът. Удобен момент за разбиване на всякакви стереотипи и пренареждане на туристическия пазар. Варна - столица на Черноморието, Варна- източната Барселона.

Няма коментари:

Публикуване на коментар