Какво е Буена Онда?

3.28.2009

Формулата на успеха е вътрешния маркетинг


Лъскави брошури, внушителни каталози, елегантни рекламни спотове и блестящи участия по международни форуми и изложения. Всички сме ги виждали и сме се възхищавали. Колко обаче е валидно едно такова добро представяне. Без съмнение на първа инстанция е от фундаментално значение. Това обаче е само началото.
След провокирания интерес сме посещавали дестинацията и сме оставали леко озадачени. "България- страната на розите", възкликва испанец, подтикнат от туристическото лого на страната!
Из улиците на българските градове, обаче го гледат с недоумение: "България- страната на розите? Що пък на розите?"
Интересно би било да се определи до каква степен туристическата индустрия е запозната с политиката, която се води. Показателите са важни!
Туристическият маркетинг насочен към посетителите изисква много усилия и средства. Когато нещата са направени добре се описва една линия, която неминуемо води до успех. Много често обаче се забравя другата страна на монетата- местното население. Всички тези промоционални стратегии, идеи и продукти, които се представят на чужденците би трябвало да се познават на всички нива на местната туристическа индустрия, а не само от отделите по маркетинг. Синхронът между всички участници в процеса туризъм е много важен.
Задължително обликът предаден от един отдел по маркетинг трябва да намира потвърждение на всички останали нива: ръководни и изпълнителни. Като добър пример в това отношение, експерти дават за пример Бермуда. Вярно е че по обем на туристическата индустрия не може да става и въпрос за сравнение, но е важен подхода и местната политика ориентирана към гражданите. Този вътрешен маркетинг, който провеждат ръководните органи на сектор туризъм е постигнал забележими резултати до такава степен, че всеки един служител в туристическата индустрия: от директор до изпълнител е запознат с приоритетите в туристическата политика на страната. От шофьорите на такси до висшестоящите управници придават една идея и визия, от което само може да се възползва посетителят. Проучване във Валенсианска област (Испания) показва трагични резултати, което кара органите отговорни за промоция да преориентират сили и средства за по-доброто познаване и така подобряването на туристическия продукт.
Идеята е да се насочват повече усилия за комуникация на вътрешно ниво. По този начин самите изпълнители в туристическата индустрия ще се превърнат в най-добрите лобисти в процеса на утвърждаването на една туристическа марка. Дейности, който биха могли да се предприемат са курсове, конкурси и стимулиращи кампании. Служителите са хората, които стоят зад марката. Те са тези, които имат допир до туриста. Те са важен елемент от веригата, който много често се пропуска. Синхронът между Външен и вътрешен маркетинг е истинската формула за успех. Заложете на вътрешния клиент- вашият служител.

Няма коментари:

Публикуване на коментар