Какво е Буена Онда?

1.14.2010

Топ продуктите в туризма за 2010



Година, в която все още думата "криза" тревожи от една страна бизнеса, а от друга потреблението, очакванията на експертите са за повишаване интереса към продукти, които макар и присъстващи досега не са били на гребена на вълната. Най- често се говори за "all inclusive" пътувания без да се излиза от Европа, за круизови пътувания, за "meetincentives", за пътувания до близки съседни дестинации.

Икономическата несигурност от 2009 кара туристите да се откажат от традиционните за "all inclusive" семейни почивки на Карибите и преместват фокуса си към по-близките дестинации, а именно Европа и Северна Африка.
Тези трендове неминуемо отварят врата пред България, въпреки че в центъра на полезрението е Турция. Безспорна популярност сред британските туристи през 2009 имаше Турция и туроператори като Thomson y First Choice предричат успех и през 2010.
Майорка ще продължава да бъде атрактивна дестинация за "all inclusive" като очакванията са тези пакети да представляват 24% от всички пътувания към Балеарския остров.

Не по-назад остават очакванията за ръст на круизовете. През 2009 е регистриран ръст от 10%, но като че ли по-ценното е все по-успешното позициониране на идеята за круиз в главата на туристите. Това, че лайнерите са плаващ "all inclusive" хотел, с плюса, че се посещават няколко дестинации, а не само една. Цената е фиксирана и доста конкурентна. На пръв поглед е така, въпреки че един круиз се оказва доста по-скъп заради екстрите, които се предлага на борда и които се консумират от туристите: напитки, екскурзии, покупки от магазините на борда, игри в казиното...
Специалисти твърдят, че новите по-големи кораби, включването на нови дестинации, конкурентните цени и самия факт, че повечето агенции наблягат на предлагането на круизове, ще се окаже положително върху този тип туризъм.

Пътуванията на близка дистанция, вътрешния туризъм, сити брейкс и т.н са най-разумната форма за прекарване на почивката. Особено в Европа ръстът за 2009 е над 10%. Тенденциите през 2010 ще продължат. Лесно и бързо индивидуалните туристи имат възможност да организират престоя си резервирайки онлайн хотел и намирайки цялата им нужна информация за дестинацията в интернет. България не прави изключение от общите тенденции и потенциала, с който разполага е доста голям.

Така наречените "meetincentives" са бизнес пътувания, които комбинират работните срещи "meet" и свободното време "incentives". Те позволяват намаляване на разходите на фирмите, повишаване удовлетворението на служителите, а също така са и доста лесни за доказване от фискална гледна точка при отчитане на разходи.

Тенденциите за 2010 за сектор туризъм са благоприятни, но разбира се е нужно преориентиране и бързо адаптиране към новата ситуация.

Няма коментари:

Публикуване на коментар