Какво е Буена Онда?

12.10.2009

webit metrix и ролята на аналитиката в интернет


На 10ти декември се проведе поредното събитие организирано от е-Академия под бранда на webit. В проявата водещите компании за анализи в интернет (Nielsen, Gemius, Synovate) представиха част от своя метод за работа, дадоха практически насоки и показа инструменти. Целта на евента, както обявиха организаторите, е от една страна да се активизира бг рекламодател в интернет да научи и използва метрики за ефективна онлайн реклама, а от друга и лидерите в уебизследванията да си сверят часовниците с нашия пазар. По данни се оказва, че в България за реклама в интернет се пада по 1,5 евро пер капита спрямо 10 евро за държава като Словения. Статистики показаха, че в момента интернет потребителите в България са 3,450,000 или 46% от населението има достъп до интернет. По данни на Гемиус, българина смята интернет търговията за рискова, но пък и за лесно достъпна.
Безспорно презентацията на Емил Ван Веген, от Synovate, беше най-динамична и интересна. Получи се и интригуващ финален дискусионен форум между Диего Семпрун от Nielsen Online и Емил Ван Веген. Като цяло евентът беше ползотворен за аудиторията, въпреки че цената от 148 лв беше висока (имайки за сравнение събития като El día del emprendedor Barcelona), но такива събития трябва да се подкрепят.

Няма коментари:

Публикуване на коментар