Какво е Буена Онда?

9.30.2009

Варна през погледа на една южноамериканка - I чaст


Преди дни за пореден път Варна беше обявена за най-добрия град за живеене в България. Градът отдавна си е извоювал и позицията на лидер в летния туризъм, но как всъщност приемат чужденците нашия град. Какво ги впечатлява, какво ги изумява.Фийдбек-ът от посетителите на града е от изключително важно значение, за да знаем кое и как в предлагането ни трябва да бъде подобрено, къде са силните ни точки, къде са слабите ни страни, на кой пазар и на коя целева група какво да предложим и то да е на ниво. Един бърз анализ на туристическа Варна, провокиран след посещението и впечатленията на 4 млади южноамерикански и карибски дами (1 Бразилия,1 Аржентина, 2 Доминиканска република) с европейско образование (Испания и Португалия), би могъл да ни даде ясна представа какво предлага нашия град на този сегмент и на ниво ли са туристическите забележителности за хора от съвсем друга култура.

Побити камъни
Феноменът "Побити камъни" в близост до Варна е природна забележителност, която представлява интерес за всякакви култури (Европа, Америка, Азия...) и сегменти (подрастващи, млади, семейни, пенсионери,...). "Каменната гора" разполага с информационна табела на входа на комплекса и веднага след това с малка приемна, в която се заплаща входната такса от 2лв. и може да се получи информация. Материалите са много стари и неосъвременени. Интересно беше, че имаше материал на испански език, представляващ ламиниран лист А4, на който с черен флумастер бяха коригирани грешките, направени при превода. Сред чавките, зачеркванията и подчертаванията в текста се виждаше желание от страна на служителката да зарадва гостите. Те получиха като подарък 2 стари диплянки със снимки и информация за феномена. По-нататък се разкрива гората от камъни. Според всички, това е един много интересен обект, но много зле представен. Еднообразността на камъните и липсата на трасе, интерактивна информация или каквато и да е атракция губят блясъка на това уникално място. На практика с нищо не отстъпващ на велики марки като Стоунхендж или Акропола (макар и да не говорим за едни и съши неща като произход), Побити камъни остава не дава тази искра да заинтригува гостите си, за да го запомнят, да говорят за него на близките си и да споделят снимките си оттам във Фейсбук. Няколко иновации, събития и маркетинг, биха поставили феномена Побити камъни редом до успешно посещаваните туристически обекти в България и биха се превърнали наистина в един от символите на Варна. В момента дори на нас варненци ни коства да се сетим, че може да заведем гостите ни там и да им покажем нещо уникално.

Няма коментари:

Публикуване на коментар